تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
0
جبهه اصلاحات گیلان با ارسال نامه ای به رییس جمهور خواستار شد؛

به طور ویژه برای حل معضل فساد اداری چاره اندیشی کنید.

  • کد خبر : 9213
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
به طور ویژه برای حل معضل فساد اداری چاره اندیشی کنید.
جبهه اصلاحات گیلان با ارسال نامه ای به مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران، خواستار توجه ویژه و چاره اندیشی دولت برای حل معضل فساد اداری در سطوح مختلف شد. همچنین این جبهه درخواست کرده جهت انتخاب مدیران سطوح پایین تر در وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط، از روشی مشابه انتخاب وزرا استفاده شود.

خبرگیلان/سیزدهم مردادماه سال جاری جبهه اصلاحات گیلان با ارسال نامه ای به دفتر رئیس جمهور مسعود پزشکیان نکاتی پیرامون مسائل سیاسی،محیط زیستی و انتخاب مدیران دولتی را مطرح کرد. در این نامه  که اکنون در اختیار رسانه ها قرار گرفته آمده است:

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام، در ابتدا انتخاب جنابعالی را به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض کرده و صمیمانه امیدواریم در انجام وظایفی که مطابق قانون اساسی بر عهده گرفته اید، موفق و موید باشید.
جبهه اصلاحات استان گیلان در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نهایت تلاش خود را جهت افزایش میزان مشارکت مردم و آرای جنابعالی انجام داده و اینک نیز وظیفه خود می داند در راستای توفیق دولت وفاق ملی و تحقق اهدافی که در ایام انتخابات بیان فرمودید، نهایت تلاش و کوشش خود را مصروف نماید.
لذا فرصت را مغتنم شمرده و پیشنهاد هایی جهت بهبود امور و کمک به دولت جنابعالی، به حضور معروض می داریم:
۱ – انتخاب وزرا و معاونین رییس جمهور در این دوره طی فرآیندی جدید انجام شد که در آن امکان مشارکت آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم فراهم شده بود؛ لذا پیشنهاد می کنیم، تاکید فرمایید جهت انتخاب مدیران سطوح پایین تر در وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط، روشی مشابه استفاده شود تا پس از تعریف و تعیین شاخص ها و معیارهای لازم، زمینه مساعدی برای تعرفه و انتخاب افراد شایسته در مصادر گوناگون، فراهم شود.
۲ – با توجه به شرایط بحرانی محیط زیست کشور، تقاضا داریم دستور فرمائید توجه به مباحث محیط زیستی در اولویت کارها قرار گیرد و همکاران محترم تان در دولت با بهره گیری از آخرین یافته های علمی و تجربیات موفق دنیا، ضمن تهیه پیوست محیط زیستی معتبر برای کلیه پروژه ها و برنامه ها، ازانجام اقدامات بدون پشتوانه علمی و اجرایی موفق، پرهیز نمایند.

۳ – شما در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، بر شایسته سالاری تاکید فرمودید؛ ضمن قدردانی از دیدگاه شما، به استحضار می رسانیم که استان گیلان از نیروهای توانمند، جوان و با استعداد برخوردار است که می توانند در سطوح مختلف به دولت کمک نمایند. از سوی دیگر، در انتخابات اخیر شاهد سرخوردگی، ناامیدی، غیبت و عدم حضور خیل عظیمی از این سرمایه های گرانسنگ کشور و استان در صحنه بودیم، درخواست داریم از ظرفیت گیلانیان و خصوصا جوانان، بیش از گذشته و متفاوت با نگاهی که قبلا حاکم بوده، استفاده گردد تا این سرمایه های ارزشمنـد انسانـی، تفـاوت دیـدگاه حـاکم بـر دولــت جنابعـالـی نسبت به ادوار گـذشـته را به خوبــی لـمس و درک کـرده و موجی از امید و نشاط، جامعه جوان و تحصیل کرده گیلان را به تحرک و تلاش بیشتر در مسیر توسعه کشور و استان وادارد. یقینا تسهیل و تقویت مشارکت و به کارگیری جدی جوانان و نیروهای نسل دوم مدیریتی در عرصه های مختلف، به مثابه سدی جدی در برابر موج سهمگین ناامیدی و فرارمغزها خواهد بود؛ معضل مهمی که در ایام تبلیغات انتخاباتی، به درستی بر ضرورت حل آن تاکید فرمودید.
۴ – همانگونه که استحضار دارید، یکی از مشکلات اساسی مردم، وجود فساد اداری در سطوح مختلف است. لطفا دستور فرمایید به صورت ویژه برای حل این معضل، چاره اندیشی گردد؛ پیشنهاد می کنیم به مسئولان تاکید فرمایید در این خصوص، ضمن تقویت ارتباط با رسانه های مستقل و مردمی، دیده بان هایی امین و قابل اعتماد در بیرون دولت و خارج از بدنه دستگاه های اجرایی زیر مجموعه خود داشته باشند تا گزارش های دوره ای و موردی را به مسئولان ارایه کنند و علاوه بر اطلاع دقیق تر از نظرات مردم، بازخورد تصمیمات و اقدامات دولت را بین مردم رصد نموده و نتایج را  از راه های مناسب به اطلاع آنان برسانند؛ ظرفیت عظیم نیروهای ستادی در سراسر کشور برای اهتمام به این امر می تواند مورد توجه باشد.
۵ – شما در ایام تبلیغات انتخابات فرمودید که حزبی نیستید؛ ولی قطعا استحضار دارید که تقویت بنیان مردمسالاری و اراده سیاسی مردم در حوزه های مختلف زندگی اجتماعی، آموزش سیاسی شهروندان برای تقبل مسئولیت اجتماعی، تدوین برنامه های ملی و منطقه ای و تلاش جمعی در جهت عملیاتی کردن این برنامه ها، ترویج فرهنگ پاسخگویی در قبال مسئولیت های دریافتی و تأمین رابطه ای زنده و پایدار میان اقشار مختلف مردم و ارگان های دولتی، از طریق احزاب و تشکل های مردم نهاد، ممکن، مفید و موثر است؛ لذا درخواست داریم دستور فرمایید جهت تقویت احزاب و تشکل های مردم نهاد، برنامه های لازم تدارک دیده شده و جهت کاستن از آزمون و خطاها، از تجارب موفق دنیا در این خصوص استفاده شود.
در پایان، مجددا برای شما و همکارانتان در دولت وفاق ملی، آرزوی توفیق روز افزون داریم و قطعا برای موفقیت و سرفرازی شما و کابینه منتخب، همراهتان تلاش مجدانه خواهیم کرد.جبهه اصلاحات گیلان/۱۳ مرداد ۱۴۰۳

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=9213
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبرگیلان
  • 20 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.