تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024
2
معاون اداره کل هواشناسی گیلان

دمای گیلان بین ۵ تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

  • کد خبر : 1768
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
دمای گیلان بین ۵ تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از روند کاهش دما بین پنج تا ۹ درجه سانتی گراد از فردا ( سه شنبه) تا روز پنجشنبه در استان خبر داد.

شبنم هادی نژاد روز دوشنبه بابیان این مطلب اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است ؛ بنابراین وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و در پاره ای از نقاط پیش بینی می‌شود .

وی اضافه کرد:  به تدریج از روز سه شنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین روند افزایش ابر ، کاهش دما، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید به ویژه طی روز چهارشنبه ) و  احتمال رعد و برق تا پنجشنبه مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی؛ آسمان استان طی روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری،  پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی و وزش باد جنوبی به ویژه در  ارتفاعات و دامنه ها و به تدریج افزایش ابر و وزش باد شمالی و حتی بعد از ظهر و شب بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق خواهد بود.

هادی نژاد ادمه داد:  برای روز چهارشنبه  نیز  براساس نقشه های کنونی هواشناسی؛  نیمه ابری تا ابری و مه آلود،  کاهش دما ، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و احتمال رعد و برق   و در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی  نیز آسمانی کمی تا نیمه ابری و وزش باد گاهی شدید را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در زمان فعالیت این سامانه جوی ، لغزندگی سطح جاده ها  و کاهش دید،  احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها ، سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش  و اصابت صاعقه و  آسیب به داربست ها و سازه های سست بنیان به دور از انتظار نیست.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=1768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.