تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
0
استاندار گیلان تاکید کرد؛

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با موج جدید کرونا الزامی است.

  • کد خبر : 5062
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با موج جدید کرونا الزامی است.
استاندار گیلان گفت؛رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با موج پنجم کرونا الزامی است/رسانه‌ها اطلاع رسانی شایسته‌ای برای پیشگیری از تجمع مردم در مراکز بهداشت، انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان؛ ارسلان زارع در نشست ستاد مقابله با کرونای گیلان با تأکید بر لزوم استمرار مشارکت‌های اجتماعی در مقابله با کرونا و ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی برای مواجه نشدن با موج جدید بیماری، به آغاز واکسیناسیون افراد با سن ۷۰سال به بالا در استان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد گفت: همچنان رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی برای مواجه نشدن با موج جدید بیماری و استمرار سیر نزولی، مورد تاکید است.

وی افزود: رسانه‌ها بویژه صدا و سیمای برای پیشگیری از تجمع مردم در خصوص سیستم نوبت دهی واکسیناسیون، به طور شایسته اطلاع رسانی کنند.

زارع میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور را ۶۷درصد عنوان و با بیان اینکه این میزان در استان نیز همین مقدار است، خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل ها، کاهش تجمعات، استفاده از ماسک و شتاب در واکسیناسیون براساس سند ملی، گامی موثر در مهار بیماری به شمار می‌آید.

استاندار تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم از یکسو و استمرار نظارت‌ها بر انجام این مهم توسط اصناف از سوی دیگر، قطع زنجیره انتقال بیماری را میسر می‌کند.

زارع حفظ سلامت هم‌استانی‌ها را اولویتی بسیار مهم دانست و افزود: از صداوسیمای گیلان و کمیته رسانه و فضای مجازی؛ انتظار می‌رود با تولید محتوا، نقش مهم اهمیت مشارکت اجتماعی در تامین سلامت عمومی را تبیین و زمینه ساز استمرار آن باشند.

وی گفت: گیلانیان با فرهنگ غنی خود می‌توانند الگوی مناسبی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای دیگر نقاط کشور باشند و نمونه‌های کم نظیر خلق شده در این استان، قابلیت انعکاس و نشر در سطوح ملی را دارد.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا در ارتباط با پروتکل بهداشتی انتخابات، بر ضرورت تولید محتوا‌های مناسب توسط صداوسیما برای اجتماعات حداقلی و بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی، تأکید کرد.

رییس ستاد مقابله با کرونای گیلان به ممنوعیت برپایی هر گونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته بر اساس مصوبه ستاد ملی نیز اشاره کرد و گفت: نشست‌های انتخاباتی باید در فضای باز، با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن همه شرکت کنندگان برگزار شود.

استاندار گیلان گفت: نظارت بر انجام دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد‌های انتخاباتی در استان‌ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

زارع همچنین در ابتدای سخنانش با گرامیداشت سوم خرداد؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی افزود: این روز، علاوه بر آنکه روزی با اهمیت در تاریخ ایران و دفاع مقدس و خاطره انگیز برای همگان است؛ روزی افتخارآفرین به شمار می‌آید.

وی گفت: مردم بویژه جوانان و رزمندگان ما با ایمان به خداوند متعال، با دست خالی و تجهیزات حداقلی در برابر یکی از مجهزترین ارتش‌های دنیا پیروز شدند و اراده ملی را در برابر دیدگان جهانیان متجلی کردند و تاریخ ساز شدند.

استاندار با افزود: سوم خرداد، درسی جاودانه برای ماست تا به خاطر داشته باشیم با ایمان، اراده و مقاومت، می‌توان ایستاد و حماسه آفرید و یک پیروزی ملی خلق کرد و براین مبنا بر مشکلات می‌توانیم فائق آییم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست گفت: امروز واکسن برای افراد ۷۰سال به بالا در شهر‌ها تزریق می‌شود و تاکنون ۱۱۰هزار واکسن در گیلان تزریق شده است.

ارسلان سالاری میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در گیلان را ۶۸درصد است.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=5062
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 220 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.