تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ 18 ربيع ثاني 1446 Monday, 21 October , 2024
1
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب گیلان خبر داد:

طرح آبرسانی به ۶۶ روستای گیلان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

  • کد خبر : 2434
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
طرح آبرسانی به ۶۶ روستای گیلان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: طرح آبرسانی به ۶۶ روستای گیلان با ٨۴ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

خبر گیلان – سید محسن حسینی روز دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان گیلان با بیان اینکه اعتبار این طرح از سوی صندوق توسعه ملی تامین شده اظهار داشت:کمیته مطالعات برای سال مالی امسال طرح هایی را جهت آبرسانی مصوب کرده که ۳۲ روستا رابا ۱۶ هزار و ۵۵۰ خانواربا اعتباری بالغ بر ۲۹میلیارد تومان تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود:شرکت آب و فاضلاب گیلان تا پایان امسال طرحهای مختلفی آماده کرده که آبرسانی به ۳۲ روستای چاف و چمخاله طی چهار پروژه از جمله این برنامه هاست.

حسینی همچنین با عذر خواهی از مردم شهر گوراب زرمیخ به جهت تاخیر در تامین آب شرب وعده داد :تاپایان سال جاری  آب شرب بهداشتی این شهر وصل شود.

وی اضافه کرد: به زودی با اتمام طرح هزار روستا وتامین آب شرب بهداشتی در غرب گیلان رنج مردم ۶٠ روستای شهرستان صومعه سرا بویژه در فصل بهار وتابستان به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب گیلان در ادامه با اشاره به اینکه پس از یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان ازاسفند ماه سال گذشته تاسیاست شبکه آبرسانی این ٢ شرکت با هدف ارائه خدمات بهتر آبرسانی به مشترکان تلفیق شده اظهار داشت:با اجرای طرح های آبرسانی در٢٠٠روستای گیلان،آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ١١٣هزارو۵٠٠ خانوارتامین شد.

حسینی تسهیل در مدیریت یکپارچه ، ارائه خدمات به صورت یکپارچه مشترکان در شهرها و روستاها و جلوگیری از موازی کاری را از جمله اهداف مدیریت یکپارچه شرکت آب و فاضلاب  برشمرد.

وی همچنین اضافه کرد:قبل از یکپارچه سازی در۱۶ مرکز شهرستان، به مشترکان روستایی خدمت رسانی می شد اما پس از آن خدمات رسانی با رشد٣ برابری به ۵۲ شهر سیده است.

حسینی تقویت آب شرب و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی را از مزایای اجرای این طرح عنوان و خاطر نشان کرد:۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر با ۳۷۱ لیتر بر ثانیه از تاسیسات شهری به بخش روستایی منتقل که  این امر موجب افزایش کمی آب روستاها و تاثیراتی در کیفیت داشته است.

✔️مدول دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان در هفته اول دیماه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در ادامه از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آبرسانی گیلان در هفته اول دی ماه در پویش ال- ب با حضور وزیر نیرو خبر دادواظهار داشت: با بهره برداری مرحله نخست تصفیه خانه بزرگ گیلان هزار لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب آشامیدنی مشترکان شهرهای رشت ، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر،لاهیجان، رودبنه، لنگرود، کومله، شلمان، اطاقور ، چاف و چمخاله وتا پایان سال ٣ هزار لیتر افزوده می شود.

حسینی افزود: در طی این مدت کوتاه ۲۶ چاه با  دبی ۲۸۰از مدار خارج و به  تصفیه خانه وصل می شود.

وی از افزایش تولید آب شرب سالم و بهداشتی استان به میزان هزار و ۴۵۵ لیتر بر ثانیه خبر داد وخاطر نشان کرد: با بهسازی وتجهیز چاهها ۴۷۱ لیتر بر ثانیه به میزان تولید آب شرب افزوده شده است.

حسینی با اعلام اینکه هم اکنون ۵۲ شهر و هزار و۷۱۲روستای استان گیلان تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب قرار دارند خاطرنشان کرد:۸۲۲ هزار مشترک با یک میلیون و۵۷ هزار خانوار معادل ۹۹.۹۶ درصد جمعیت شهری و ۷۶.۳ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش این شرکت هستند.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب گیلان با اعلام اینکه هم اکنون ۷۲۹ چاه و ۵۷۶ چشمه در این استان در مدار بهره برداری قرار دارد یاد آورشد:هزار و ۱۳۸مخزن در دست بهره برداری، ۵۳۰ هزار متر مکعب حجم مخزن و دارای ۴۳ آزمایشگاه و هفت آزمایشگاه فاضلاب از امکانات این شرکت است.

حسینی درپایان ازمردم شهرها و روستاهای گیلان خواست تا مشکلات و مسائل حوزه آب را جهت رسیدگی به سامانه ١٢٢ گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=2434
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 288 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.