تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ 18 ربيع ثاني 1446 Monday, 21 October , 2024
1
فرماندار صومعه سرا تاکید کرد؛

طرح نسخه الکترونیک الزام قانونی برای نظام درمان است.

  • کد خبر : 5749
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
طرح نسخه الکترونیک الزام قانونی برای نظام درمان است.
فرماندار صومعه سراگفت:طرح نسخه الکترونیک الزام قانونی برای نظام درمان است/قانون همه حلقه های درمان را مکلف به استفاده از نسخه الکترونیک کرده است.

سید جلال سید محمدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان با تاکید براینکه دراین راستا همه حلقه های درمان شهرستان صومعه سرا نیز باید با تمکین از قانون نسخه نویسی الکترونیکی آن را اجرا کنند اظهار داشت:خدمات الکترونیک یکی از نیازهای قطعی نظام سلامت محسوب می‌شود که در حال حاضرالکترونیکی شدن خدمات سلامت و به ویژه اجرای نسخه نویسی الکترونیک امری اجتناب ناپذیر است.

وی نظام مندکردن ثبت اطلاعات بیمه شدگان در پرونده سلامت، علمی شدن مسیر درمان و هدایت بیمار و شناخت کافی بین بیمار و پزشک را از جمله مهمترین مزایای اجرای طرح نظام الکترونیک برشمرد.

سید محمدی اضافه کرد:همکاری و مشارکت شبکه بهداشت،ادارات برق ومخابرات، بیمارستان، سازمان نظام پزشکی، پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه هاوموسسات طرف قرارداد با اداره بیمه سلامت شهرستان صومعه سرا در اجرای این طرح از سردرگمی بیمه شدگان جلوگیری ومنجر به افزایش دسترسی، شفافیت وسرعت بالا در ارائه خدمات واجرای برنامه‌های مبتنی بر مشتری مداری می شود.

فرماندار صومعه سرا همچنین خاطر نشان کرد:این طرح افزایش دسترسی به خدمات سلامت را برای همه اقشار فراهم ومنجر به کاهش پرداخت هزینه هااز جیب بیمار می شود.

مهلت تمدید اعتبار بیمه‌شدگان روستایی و سلامت همگانی تا پایان شهریورماه جاری است.

رئیس اداره بیمه سلامت صومعه سرا نیز در ادامه این گفتگو ازتمدید اعتبار بیمه سلامت همگانی وروستایی خبر داد‌ وگفت:بیمه شدگان صندوقهای بیمه‌ سلامت همگانی و بیمه‌ روستایی از طریق سامانه‌ غیرحضوری(شهروندی)بصورت رایگان تمدید اعتبار کنند.

سیده کبری باقری با اشاره به اینکه مهلت تمدید اعتبار بیمه‌شدگان روستایی و سلامت همگانی تا پایان شهریورماه جاری است اظهار داشت؛ این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های
http://bimehsalamatiranian.ir
https://eservices.ihio.gov.ir/esc
اعتبار بیمه‌ خود به صورت رایگان تمدید کنند.

وی افزود:بیمه شدگان با وارد شدن درسامانه‌ شهروندی، به خدماتی مانند تمدید اعتبار بیمه،ویرایش عکس، مشخصات فردی،ویرایش اطلاعات اعضای خانوار، افزودن عضو خانوار، جستجوی مراکز خدمات سلامت و مشاهده‌ تاریخچه‌ خدمات ارائه شده شامل نسخ الکترونیک تجویز شده دسترسی پیدا می کنند.

سامانه‌ غیرحضوری(شهروندی) برای رفاه حال شهروندان طراحی شده است.

باقری خاطر نشان کرد: بیمه‌شدگان صندوق های بیمه‌ روستایی و بیمه‌ سلامت همگانی زیرپوشش اداره‌ بیمه سلامت شهرستان صومعه سرابرای تمدید اعتبار بیمه خود نیاز مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه سلامت را ندارند.

وی تاکید کرد:سامانه‌ غیرحضوری(شهروندی) برای رفاه حال شهروندان و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه سلامت طراحی شده است.

باقری با اعلام اینکه بیمه شدگان تا پایان شهریور ماه امسال باید نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کنند یاد آوری کرد:این اقدام موجب می شود تا در صورت نیاز به خدمات بیمه‌ای، با انقضای تاریخ اعتبار دفترچه مواجه نشوند که به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت حق بیمه انجام می شود.

وی تاکید کرد:سهم بیمه شد گان صندوق سایراقشار نظام ارجاع ۱(مددجوی کمیته امداد)از اول مهر ماه برای ویزیت و بررسی از لحاظ ابتلا به بیماری از جمله دیابت و فشارخون و انجام مراقبتهای بعدی به پزشک خانواده خود ۴٠٠٠٠ریال(۴ هزار تومان)است.

باقری همچنین یاد آورشد: سهم بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی برای پرداخت حق ویزیت پزشک عمومی خانواده ۶۰۰۰۰ ریال(۶ هزار تومان)است.

وی با تاکید براینکه بیماران خاص و سرطانی از ارجاع معاف هستند خاطر نشان کرد: جمعیت ۶ هزار و ۵۴۴نفری بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی صومعه سرا نیز برای بهره‌مندی از پوشش بیمه‌ ای و دریافت خدمات امکان مراجعه به مراکز دولتی را دارند.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=5749
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 478 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.