تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024
0
استاندار گیلان

عملکرد تمام دستگاهها درزمان بحران مبتنی بر وحدت رویه باشد.

  • کد خبر : 2631
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
عملکرد تمام دستگاهها درزمان بحران مبتنی بر وحدت رویه باشد.
استاندار گفت:عملکرد تمامی دستگاهها در زمان بروز بحران باید در راستای قانون مدیریت بحران مبتنی بر انسجام، هماهنگی بین بخشی و وحدت رویه باشد.

خبر گیلان – دکتر ارسلان زارع امروز در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استانداری با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و سابقه ی بارش های شدید برف در دو دهه ی گذشته بر ضرورت حفظ آمادگی مجموعه ی دستگاههای دولتی، شهرداری ها و سازمانهای عمومی استان تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل باید تدابیر لازم جهت بهره گیری از امکانات و ماشین آلات بخش خصوصی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اتخاذ شود.

وی همچنین با استناد به قانون جدید مدیریت بحران کشور، تصریح کرد:طبق این قانون باید تمامی عوامل اثرگذار در مدیریت بحران اعم از دولتی و عمومی و خصوصی در پی درخواست ستاد مدیریت بحران  وارد عمل شوند و تمامی امکانات خود را در اختیار دست اندرکاران مقابله با بحران قرار دهند و اگر در این خصوص تخطی صورت بگیرد،. با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

زارع در ادامه با بیان اینکه گیلان پس از استانهای تهران و کرج، سومین استان پرتراکم کشور است، به سکونت حدود یک سوم از جمعیت استان در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: ارایه ی خدمات سازنده و اثر گذار در زمان بارش شدید برف، مستلزم تعامل جدی و هماهنگی لازم بین شهرداری با دیگر دستگاههای اجرایی ست.

استاندار مبنای اطلاع رسانی حقیقی در زمان بحران را صداوسیما و خبرگزاریهای رسمی استان دانست و اضافه کرد: اخبار و گزارشات مرتبط با هرگونه بحران احتمالی باید از طریق این رسانه ها انجام شود.

زارع در بخش دیگری از سخنان خویش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی را از الزامات اثرگذار در روند کنترل و مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: مردم، مسئولان و دست اندرکاران مدیریت بحران باید هریک به فراخور نقش و جایگاه خود آموزشهای پیشگیرانه و مقابله با بحران را فراگیرند و رسانه های استان بویژه صداوسیما در این زمینه رسالت مهمی برعهده دارند.

فریبرز مرادی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در گزارشی از آمادگی کامل مجموعه ی امکانات و تجهیزات فنی و نیروی انسانی خود برای مقابله با بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: این امکانات در قالب ۶۰ گروه کاری به استعداد ۵۴۵ نفر و ۳۵۱ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری در ۲۵ راهدارخانه ی ثابت و ۶ راهدارخانه ی سیار استان ساماندهی شده است.

سید محمد احمدی، شهردار رشت نیز در سخنانی به پیشینه ی بروز بحران های ناشی از بارش شدید برف در گیلان پرداخت و تصریح کرد: تجربه ی دو دهه ی گذشته بوضوح نشان می دهد که هرگونه ناهماهنگی و بی برنامگی می تواند دست اندرکاران را برای مقابله ی بهنگام و کارآمد با بحران بارش شدید برف غافلگیر نماید و در این راستا همه باید در بستر تعامل و همدلی و مدیریت واحد به ایفای وظایف محوله بپردازند.

سید محمد احمدی افزود: در حال حاضر ۳۷ دستگاه از مجموع ۵۴ دستگاه ماشین آلات راهداری شهرداری رشت آماده خدمت است و اگر یک میلیارد تومان از کمکهای دولتی شامل حال شهرداری شود، می توان در اسرع وقت تمامی ۵۴ دستگاه ماشین آلات سنگین شهرداری را برای جولان در بحران احتمالی بارش شدید برف در مرکز استان مهیا نمود.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=2631
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 286 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.