تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024
1
استاندار گیلان

مسئولیت پذیری اجتماعی کرونا به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

  • کد خبر : 1876
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
مسئولیت پذیری اجتماعی کرونا به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود
استاندار گیلان، با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ سازی و مقوله آموزش های عمومی نیز از مواردی است که باید گسترش پیدا کند، اظهار داشت: مسئولیت پذیری اجتماعی به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با تبریک ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، به تصریح خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر رحمه للعالمین بودن حضرت ختمی مرتبت اشاره و خاطرنشان کرد: خیر و برکت پیامبر، نصیب همه مردم در اقصی نقاط دنیاست و تمامی آزادی خواهان به ارزش های والای آن معلم بشریت، باور و ایمان قلبی دارند.

وی مطالعه سیره و منش آخرین فرستاده خدا برای آموختن و ترویج روش زندگی فردی و سلوک اجتماعی پیامبر اعظم که سراسر معرفت، احترام به انسان ها و مکارم اخلاق است را مورد تاکید قرار داد و گفت: توهین به آن فرستاده بزرگ خدا، نادیده گرفتن همه فضایل اخلاقی و انسانی است.

زارع، در ادامه سخنانش به گذشت افزون بر هشت ماه از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات موثر و ارزشمند در زمینه مقابله با بیماری طی این مدت اشاره و افزود: لازم است هم مردم و هم مسئولان به این مسئله توجه کنند که همچنان کارهای بزرگی به ویژه با تغییر فصل و بیماری هایی که به طور عمده در فصل های پاییز و زمستان شایع می شود، پیش رو داریم.

وی به برگزاری جلسه پیشین ستاد ملی مقابله با کرونا در محضر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: حمایت قاطعانه و دلگرم کننده معظم له از اقدامات ستاد کرونا و دولت، موجب ایجاد گفتمانی واحد، تقویت همکاری ها و تلاش های مضاعف ارکان نظام شد که تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با مسئولیت وزیر کشور نیز در همین راستاست.

استاندار گیلان، با بیان اینکه به طور قطع موفقیت در مسیر مقابله با بیماری نیازمند تقویت همراهی است، ادامه داد: بهترین و تنها مسیر، رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری است و بر این اساس باید این دستورالعمل ها جدی تلقی شده و به کار گرفته شوند.

زارع با بیان اینکه براساس ارزیابی های صورت گرفته؛ تشکیل اجتماع های انسانی از عمده‌ترین علت های شیوع  کرونا شناخته شده است، افزود: انتظار می رود مردم به افزایش روند همه گیری بیماری توجه داشته باشند و همانگونه که در ایام ماه محرم و صفر شاهد رعایت هیئت های مذهبی و تشکل های مردمی بودیم در ایام خجسته ماه ربیع الاول نیز در برگزاری جشن ها و مراسم در اجرای دستورالعمل های تدوین شده، همراهی داشته و از شکل گیری تجمعات انسانی در محیط های بسته و کوچک پرهیز کنند.

وی بر ضرورت تشدید نظارت ها از اصناف، ادارات و اماکن پرتردد تاکید و اضافه کرد: ضمن آنکه اصناف قانونمند تشویق می شوند، باید با آن دسته از افرادی که توجهی به رعایت پروتکل ها ندارند، براساس قانون برخورد و حتی تا توبیخ کارکنان و یا تعطیلی آن واحد صنفی نیز پیش روند.

استاندار گیلان، با بیان اینکه برگزاری هرگونه همایش، یادواره و جشنواره صرفا با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است، افزود: در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی راهپیمایی برگزار نمی شود، اما اجتماع در میدان شهدای ذهاب و نیز مراکز شهرستان ها در محیط های باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

زارع همچنین بر ضرورت انجام ثبت نام دانشجویان به صورت غیر حضوری در تمامی دانشگاه های استان تاکید و تصریح کرد: شناورسازی ورود و خروج کارکنان ادارات و نهادها و شناسایی کارمندان دارای بیماری های زمینه ای و سن بالا برای انجام دورکاری، در دستور کار است.

وی با تاکید بر افزایش تست هدفمند و هوشمند کرونا در سطح استان برای شناسایی بیماران، پیشگیری و کاهش افراد نیازمند به بستری در بیمارستان ها، گفت: حفاظت و حمایت از گروه های آسیب پذیر و سالمندان با همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و دادگستری و دادستانی ها تقویت شود.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=1876
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری
  • 235 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.