تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ 18 ربيع ثاني 1446 Monday, 21 October , 2024
1
استانداردر بازدید از واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت تاکید کرد؛

مشکلات واحدهای تولیدی، آسیب‌شناسی و به‌صورت میدانی، بررسی می‌شود.

  • کد خبر : 4284
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
مشکلات واحدهای تولیدی، آسیب‌شناسی و به‌صورت میدانی، بررسی می‌شود.
استاندار گیلان گفت:واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی مواجه، راکد یا نیمه فعال هستند؛ آسیب‌شناسی و به صورت میدانی، مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرگیلان؛ ارسلان زارع صبح امروز(چهارشنبه)در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت با اعلام اینکه فراهم‌سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولید از برنامه‌های امسال است اظهار داشت: دراین راستا اجرای برنامه‌های راهبردی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ما را به اهداف مطلوب هدایت می‌کند.

وی افزود:برنامه‌ریزی خوب، پیگیری مستمر، اهتمام دستگاه‌های اجرایی، همراهی و همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی از عوامل دستیابی به این اهداف است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش های صورت گرفته ازسوی بخش خصوصی، شرکت‌های تولیدی و تعاونی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط طی سال گذشته اشاره وافزود: حاصل این تلاش‌ها، اجرای طرح‌های توسعه‌ای، برنامه‌ریزی برای ایجاد و احداث ده‌ها واحد تولیدی- اقتصادی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی بود که در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

زارع بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه فعالیت و استمرار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری را یکی از اقدامات موثر در اجرای شعار جهش تولید سال گذشته عنوان وخاطر نشان کرد: بررسی‌ دقیق میدانی و آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی مواجه و راکد یا نیمه فعال هستند از برنامه‌های سال‌جاری است.

وی فراهم سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را اولویت برنامه‌های سال‌ ۱۴۰۰ گیلان برشمرد وخاطر نشان کرد: بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در نیمه نخست سال‌جاری، هدفگذاری شده که مقدمات آن انجام گرفته است.

زارع با بیان اینکه برخی از واحدهای راکد و نیمه فعال در تملک بانک‌ها و شماری نیز با مشکلات حقوقی مواجه هستند، یادآدرشد: تحقق شعار سال جدید نیازمند حمایت و پشتیبانی های لازم است چراکه برداشتن موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی ، در افزایش تولیدات و اشتغال موثر هستند.

وی بومی‌سازی‌ قطعات موردنیاز و خط تولید، کاهش وابستگی و احداث طرح توسعه توسط نیروهای داخلی را از مزایای واحدهای تولیدی بازدید شده طی روز جاری عنوان کرد که قابلیت صادرات را هم دارند.

زارع با اشاره به اینکه سرمایه در گردش، یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در سال گذشته بود،یادآورشد: با ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یکی از برنامه‌های مورد توجه دولت تدبیر و امید و مولفه ای اثرگذار برای تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از تولیدکنندگان حمایت می‌شود.

وی بازاریابی محصولات را نیز یکی از موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی عنوان و خاطرنشان کرد: باید صدا و سیما، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در معرفی محصولات داخلی و تبیین فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نقش بسزایی ایفا کنند، که اگر به خوبی نسبت به سطح کیفیت بالای تولیدات داخلی اطلاع رسانی گردد قطعاً محصولات داخلی با استقبال بیشتری از سوی مردم روبه رو می شود.

استاندارگیلان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات و تنگناهای بنگاه‌های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است خطاب به مدیران واحدهای صنعتی استان اظهار داشت:چنانچه برای رفع مشکلی از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری شد و به نتیجه نرسید حتماً شخصاً برای رفع مشکلات صنعتی اقدام خواهم کرد.

رییس سازمان صمت گیلان نیز در حاشیه این بازدید اعلام کرد:در سال گذشته به همت و استقبال مناسب بخش خصوصی و حمایت های دولتی صورت گرفته شاهد بهره برداری ۲۱۴ واحد صنعتی احداث در گیلان بودیم که ۳۹ طرح توسعه نیز به واحدهای موجود اضافه شد.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه حمایت‌های مختلف در سال جدید نیز از طریق ارائه تسهیلات اختصاصی به بخش تولید ادامه خواهد داشت گفت:در سال گذشته به ۴۲۵ واحد صنعتی بیش از یک هزار و۵٠۴میلیارد تومان در راستای حمایت و پشتیبانی از صنعت در قالب کارگروه رفع موانع استان تسهیلات پرداخت گردید و این تسهیلات در سال جدید نیز پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان؛ در دو واحد تولیدکننده انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل(خانگی و صنعتی)وواحد تولیدی گونی های بانخ پلاستیکی که امروز مورد بازدید استاندار گیلان قرار گرفت؛ مجموعا ٣ هزارو ١٠٠ نفر نفر به صورت مستقیم در محل کارخانه اشتغال دارند.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=4284
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 357 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.