به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان ، نوراله اکبری روز چهارشنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان لاهیجان افزود: روسای ادارات موظفند روابط عمومی دستگاه اجرایی خود را مکلف کنند تا پاسخگوی سوالات و انتقادات مردم باشند.
سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان رسانه ها را زبان گویای مردم در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر رسانه ها واسط بین مردم و حاکمیت باشند و حاکمیت صدای مردم را بشنود، بسیاری از معضلات پیش نمی آید.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به بیماری کرونا و اینکه همه ملزم به رعایت توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا هستند، خاطر نشان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و کاهش درآمدهای نفتی، مردم تحت فشارهای معیشتی و اقتصادی هستند لذا اعمال محدودیت ها امکان پذیر نیست.
وی اضافه کرد: اگر محدودیت های کرونایی را بیشتر کنیم، وضعیت اقتصادی و گردش مالی با مشکلات روبرو می شود، از این رو تنها راه، نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی است ضمن آنکه فقط نظارت های دولتی کافی نیست بلکه همراهی و نظارت های مردمی باید افزایش یابد و از ظرفیت رسانه ها نیز استفاده شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان با بیان اینکه فرهنگ نقد پذیری را باید بیش از پیش در جامعه ارتقا دهیم، اظهار داشت: هر چند که موضوع اطلاع رسانی در مورد کرونا باید زودتر آغاز می شد اما در چند ماه اخیر، آگاهی بخشی توسط رسانه ها به خوبی انجام شده که این مهم باید تداوم داشته باشد.