وی دفاع مقدس را نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی و بازدارند دشمنان دانست و افزود: بعد از پیروزی ایران در دفاع مقدس دشمنان هرگز به فکر حمله نظامی به کشور نیستند، زیرا شکست خود را حتمی می دانند و لذا تهاجم فرهنگی و رسانه ای را علیه ایران آغاز کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به فعالیت صدها شبکه رسانه ای و ماهواره ای بین المللی معاند، تصریح کرد: ملت ایران ملتی آگاه، بصیر و شجاع و مقاوم هستند و هرگز به بیگانگان و دروغ پردازی های آنان علیه انقلاب و نظام اسلامی اعتماد نمی کنند.

امام جمعه رشت، تحریم های اقتصادی را جنگ نیمه سخت دشمن علیه جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: تنها راه پیروزی بر دشمنان در جنگ اقتصادی تکیه به تولید داخلی است، اما برخی از مسئولان رفع مشکلات اقتصادی را در گرو توجه به بیرون می دانند و لذا دشمنان از این فرصت استفاد کرده و تحریم را در دستور کار خود قرار داده اند تا به ملت ایران فشار بیاورند.

وی مقاومت ملت ایران در برابر تحریم های ظالمانه و غیر قانونی و ناجوانمردانه آمریکا را مایه شگفتی دنیا دانست و گفت: مسئولان باید قدردان این مردم باشند، زیرا با مقاومت و تاب آوری خود در برابر توطئه های اقتصادی، دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان درباره ایران ناکام گذاشته اند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری همایش پیاده روی اربعین برای زائران ایرانی، خاطرنشان کرد: حال که امسال از رفتن به زیارت کربلا در اربعین محروم شده ایم حتما در خانه هایمان زیارت اربعین را بخوانیم و اعمال گفته شده برای این روز عظیم را بجا آوریم، زیرا فرهنگ عاشورا و اربعین است که نجات دهنده بشریت خواهد بود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، قدردان تلاش همه نیروهای نظامی و امنیتی در سطح کشور و استان شد و اضافه کرد: برقراری نظم و امنیت در جامعه یک موهبت است و از اقدام اخیر ناجای استان علیه بر هم زنندگان امنیت و آرامش مردم قدردانی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اظهار تاسف از اراذل و اوباش خواندن برخی از جوانان، عنوان کرد: زشت است که جوانان ما به واسطه قدرت نمایی، چاقو و قمه بکشند و مردم را بترسانند. بنده از قدرت نمایی عربده کشان در بیمارستان پورسینای رشت خجالت کشیدم و از ناجا و دستگاه قضایی خواستار برخورد قاطع با چنین اقداماتی هستم.

امام جمعه رشت، جوانان گیلانی را پاک، مومن و نخبه و فرهیخته دانست و تصریح کرد: استان گیلان ۸۰۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و وجود عده اندکی از اراذل و اوباش نیز برای گیلان شایسته نیست. دستگاه قضایی باید مجازات عادلانه لازم را برای مخلان نظم و امنیت جامعه اجرا کنند تا برای سایرین درس عبرت شود.