تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024
2
نماینده مردم صومعه سرا؛

وعده های بی اساس نامزدها نشان از بی خبری نسبت نحوه مدیریت کشور است.

  • کد خبر : 5183
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۷
وعده های بی اساس نامزدها نشان از بی خبری نسبت نحوه مدیریت کشور است.
نماینده صومعه سرا در مجلس گفت:وعده های بی اساس نامزدها نشان از بی خبری نسبت به نحوه مدیریت کشور است/جایگاه ریاست جمهوری باید به درستی تبیین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان؛ سید کاظم دلخوش اباتری شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری، وعده های بی اساس نامزدهای ریاست جمهوری را نشان از بی خبری نسبت به نحوه مدیریت کشوردانست و اظهار داشت:بزرگترین مشکل فعلی کشور تحریم است،افزایش یارانه و پرداخت وام‌های کلان وعده ای بی اساس است،این وعده ها با کدام منابع باید تامین شوند؟

وی با اشاره به فاصله مدیریت کشور از شایسته سالاری افزود: میثاق ملی مردم قانون اساسی وقوای سه گانه هستند، و شوراهای شهر و روستا طبق قانون موظف به انجام وظایف خود در قبال مردم می باشند و مردم نیز برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب شخص اصلح، گفت: اگر چه اخلاق انتخاباتی در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بهتر شده اما در تمام دنیا وقتی پای رقابت در میان باشد جدال و بحث نیز دیده می‌شود البته مردم ما باهوش هستند و برنامه‌های افراد را می‌سنجند و بررسی می‌کنند.

دلخوش با بیان اینکه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید نحوه مدیریت آینده کشور را به مردم توضیح دهند، بیان کرد: یکی از ضعف‌های فعلی کشور مربوط به حوزه مدیریتی است و متأسفانه از شایسته سالاری فاصله گرفته‌ایم و افراد برای آنکه به امور مسلط باشند، اشخاص ضعیف را به عنوان زیردست خود انتخاب می‌کنند.

وی جرأت دادن به مدیران برای بهره گیری از انفال به نفع مردم را یکی دیگر از وظایف ریاست جمهوری برشمرد و خاطر نشان کرد: جایگاه ریاست جمهوری باید به درستی تبیین شود و کاندیدا بدانند که با پرخاش و توهین نمی‌توانند رأی مردم را به نفع خود جذب کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس رئیس جمهور را اولین فرد در سیستم اجرایی کشور دانست و با تاکید بر اینکه هر کسی شایستگی آن را ندارد که به مدت چهار سال این جایگاه را اشغال کند، یادآور شد:کاندیدا باید در این مدت کم برنامه‌های خود را به درستی برای مردم تبیین کنند.

دلخوش با اشاره به اینکه کاندیدای ریاست جمهوری باید به میزان منابع و مصارف و مشکلات فعلی کشور آگاهی داشته باشد، عنوان کرد: بزرگترین مشکل فعلی کشور تحریم است و رئیس جمهور آینده باید ابتدا بدهکاری‌های دولت را بپردازد و سپس نسبت به پرداخت حقوق کارگران و کارمندان و مواردی مانند همسان سازی حقوق‌ها اقدام کند.

وی کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت، تقویت و کاهش هزینه تولید را از دیگر وظایف اصلی رئیس جمهور برشمرد و تاکید کرد: رئیس جمهور به خون شهدا و مردم متعهد است و باید بر اساس قانون عمل کند.

دلخوش با اشاره به داوطلبانی که وعده افزایش یارانه یا پرداخت وام‌های کلان ازدواج می‌دهند، گفت: این افراد باید ابتدا به مردم بگویند که این پول‌ها را از کجا می‌خواهند تأمین کنند؛ به اعتقاد بنده کسانی که وعده‌های این چنینی به مردم می‌دهند از مشکلات مردم خبر ندارند یا با نحوه اداره کشور آشنا نیستند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس رأی دادن را وظیفه همه افرادی که زیر چتر جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند دانست و گفت: مشکلات کشور با شرکت نکردن در انتخابات حل نمی‌شود بلکه باید با مشارکت حداکثری از بین افراد حاضر، شخص اصلح را انتخاب کنیم.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=5183
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 401 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.