تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024
1
آیت الله رئیسی در شورای اداری گیلان عنوان کرد؛

کسب اقتدار ایران با پیشرفت حوزه‌های نظامی و دفاعی و جهش تولید.

  • کد خبر : 3391
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کسب اقتدار ایران با پیشرفت حوزه‌های نظامی و دفاعی و جهش تولید.
رییس قوه قضاییه در رشت: همانگونه که پیشرفت در حوزه هسته‌ای و نظامی قدرت ایجاد می‌کند رونق و جهش تولید هم اقتدار ملی به دنبال دارد.

خبر گیلان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در شورای اداری گیلان در رشت با قدردانی از کادر پزشکی گیلان و کشور برای حفظ سلامت مردم و مبارزه با ویروس کرونا و همه افکسب اقتدار ایران با دستیابی به حوزه های نظامی و دفاعیرادی که در این عرصه تلاش کردند گفت: سالهاست که در حوزه نظامی و دفاعی تحریم داشتیم و دشمن همیشه در تلاش بود تا در حوزه توانمندیهای دفاعی و هسته ای پیشرفت نکنیم ولی امروز ۱۰رزمایش از نیروهای مسلح، سپاه و ارتش دیدید و این قدرت و اقتدار را برای کشور ما ایجاد کرد و میهن اسلامی علیرغم همه دشمنی ها و محدودیت ها اقتدار کسب کرده است.

جامعه پویا و هدفدار مقتدا و امام دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با تبریک یوم اله دهه مبارک فجر  با اشاره به اینکه امت در حال حرکت و پویا و هدفدار مقتدا و امامی دارند و با استفاده از همه ظرفیت ها برای پیشرفت گام بر می دارند گفت: همه روزها و همه شبها و همه مکان ها متعلق به خداست ولی یک روز است که دست قدرت خدا به وضوح دیده می شود خداوند متعال عنایت کرد تا ملت ایران در برابر ستمگران و ملت های استکبار بایستند و دست قدرت الهی بر اراده استکبار فائق کسب اقتدار ایران با دستیابی به حوزه های نظامی و دفاعیآمد و انقلاب شکوهمند اسلامی رقم خورد.

وی گفت: امام خمینی به تعبیر رهبر ما امام تحول بودند به دلیل ایجاد تحول در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و ملتی که از خفقان رنج می برد توانست آزاد و رها شود.

رزمندگان باید الگوی همه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: رزمندگان باید الگوی مسوولان ما باشند و مسوولان با حرکت انقلابی بر مشکلات فائق شوند.

وی گفت: تلاش هایی در صادرات غیرنفتی و حل مشکلات برخی واحدهای تولیدی و احیای جنگل ها و زارعت چوب در گیلان انجام شده که بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: ذخایر مادی، آب، جنگل، محیط زیست و نیروی انسانی جزو سرمایه های استان هستنند و مدیران باید با استفاده از این ظرفیت ها بهره وری را بالا ببرند.

برخی گزارش ها نگران کننده است، چرا باید ارتباطات و زد و بندها و جریانها در ادوار مختلف مشکلاتی ایجاد کند و اگر کسی مدیر شد باید خود را در اجرای قانون موظف بداند و اگر مدیری تخلف کند باید بیشترین مجازات برایش در نظر گرفته شود.

رییس قوه قضاییه در این باره مثالی زد و گفت: مسوولی که در گردنه حیران ویلاسازی کرده است باید به شدت تحت تعقیب و پیگرد قانونی بگیرد و تخکسب اقتدار ایران با دستیابی به حوزه های نظامی و دفاعیریب ویلایش در دستور کار گیرد.

وی گفت: حفظ قانون و شئون اسلامی اجتماعی عدالت باید بیش از پیش مورد تاکید همگان به ویژه مسوولان باشد.

گیلان باید دوباره مرکز نساجی کشور شود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به بازدید صبح امروزش از کارخانه پوشش گفت: وضعیت این کارخانه بسیار فاجعه بار است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با ابراز تاسف از سوءاستفاده مالک از خسارتهای برف سنگین سال۸۳ به این واحد تولیدی افزود:

مسئله ویران کردن ثروت ملی باید جزو عناصر پیگرد باشد تا این واحد تولیدی و نیز واحدهای تولیدی مشابه از جمله کارخانه ابریشم صومعه سرا هرچه سریعتر باید به روزهای اوج تولید خود برگردند .

وی گفت: گیلان دوباره باید به مرکز صنعت نساجی کشور تبدیل شود کشاورزی و نساجی دو اهرم صنعتی و اقتصادی این استان باشد.

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی گفت: مسوولان باید به صورت جهادی نسبت به احیا و توسعه این کارخانه اقدام کنند تا هزاران شغل محقق شود.

خصوصی سازی باید قانونی انجام شود. 

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه خصوصی سازی یک اصل قانونی ست و باید اجرا شود گفت: همه ما موافق اجرای خصوصی سازی هستیم اما این فرآیند نیابد به گونه ای باشد که اموال ملت و کشور به طرز فاجعه باری با خاک یکسان شود و به نوعی آتش به اموال ملت زده شود.

وی گفت: از طرفی چناچه سرمایه گذاری در بخش خصوصی خوب عمل کرده باشد باید از سیاست های تشویقی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی با اشاره به وجود مشکلات ساختاری در اصل ۴۴ قانون اساسی که باعث ایجاد اشکالات رفتاری در فرآیند واگذاری ها می شود گفت: در این اصل قانونی باید شبهات مربوط به واگذاری عرصه و اعیان رفع شود که از نمایندگان مجلس می خواهیم بررسی این موارد را در مجلس شورای اسلامی دستور کار خود قرار دهند تا این نقص ها زمینه های سوء استفاده متخلفان را ایجادنکند.

وی به مشکل واحدهای صنعتی تحت تملک بانک ها اشاره کرد و گفت: بانک ها امکانات و منابع خوبی برای فعال کردن واحدهای صنعتی تحت تملک خود دارند که نیاز به بررسی و پیگیری برای اجرا دارد.

لزوم حل مشکلات زیست محیطی در گیلان

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی در ادامه بر لزوم توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: معضل پسماندهایی که محیط زیست، تالابها و رودخانه های گیلان را تهدید می کند باید در استان مجدانه بررسی، پیگیری و حل شود.

وی بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: مسوولان این حوزه نباید در حفظ منابع طبیعی و ملی با کسی تعارف داشته باشند و قانون را ملاک عمل خود قرار دهند.

اقتدار ملی مستلزم پیشرفت در حوزه های دفاعی و جهش تولید

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی گفت: همانگونه که ساخت موشک و پیشرفت در حوزه هسته ای قدرت تولید می کند رونق تولید صنایع هم اقتدار ملی در زمینه اقتصادی را به دنبال دارد.

رییس قوه قضاییه گفت: امروز دشمن در تلاش است تا صنعت و تولید ما را از نفس بیاندازد ولی همه ما باید تلاشمان را برای احیا و رونق بیش از پیش تولید برای پیروزی در جنگ اقتصادی به کار بریم.

وی افزود: احیا و راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل گیلان گامی به سوی رونق تولید است.

تبدیل نگین صنعتی رشت به تلی از خاک

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی از کارخانه الکتریک رشت در قلب این شهر به عنوان نگین صنعتی یاد کرد و با ابراز تاسف از وضعیت فعلی آن گفت: این واحد صنعتی می توانست نگین انگشتری صنعت گیلان باشد اما امروز با سهل انگاری به تلی از خاک تبدیل شده است.

رییس قوه قضاییه از رییس کل دادگستری گیلان خواست هرچه سریعتر با تشکیل یک تیم قضایی این پرونده و پرونده های مشابه صنعتی گیلان را بررسی و مردم را در جریان فرایند آن قرار دهد.

مشکلات گیلان باید در همین استان حل شود. 

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی با اشاره به اینکه در فرایند اجرای عدالت و قانون هیچ بن بستی وجود ندارد گفت: مسوولان باید بر اساس الزامات قانونی در خصوص حل مشکلات تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند.

وی گفت: مردم نباید نگران باشند چرا که هیچ قدرتی بالاتر از آنچه که قانون امر می کند نیست.
رییس دستگاه قضا با استناد به کلام رهبری درخصوص عمل به قانون گفت: هیچ کس نباید حتی برای انجام کار خیر هم به اموال عمومی تجاوز کند.

بغض رییس دستگاه قضا برای شهدای گیلان

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی در شواری اداری گیلان در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر بر تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی حوزه صنعت استان تاکید کرد و به اینجای حرفش که رسید لحظاتی سکوت کرد و بغض خود را فرو خورد و گفت: ما در محضر مبارک فرزندانی هستیم که جان خود را برای آرمان های نظام و انقلاب فدا کردند

وی افزود:امروز ۸ هزار شهید گیلان ناظر بر اعمال ما هستند و انتظار شهدا و انقلابیون باید دغدغه مسوولان باشد.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=3391
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 307 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.