تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ 18 ربيع ثاني 1446 Monday, 21 October , 2024
0

کلید رونق تولید در دستان من و تو ایرانی…

  • کد خبر : 5846
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کلید رونق تولید در دستان من و تو ایرانی…
درگذر از خیابان  جمعیتی رامی بینم که بارعایت پروتکل ها اجتماعی وارد مغازه فروش پوشاک در خیابان شهید برشنورد می شوند.

پس از مدتی انتظار وارد می شوم پسر جوانی سر صندوق ایستاده و چند خانم در حال فروش انواع لباس های بچه گانه و زنانه هستند.

سرصحبت راباپسر جوان باز می کنم ازاو سراغ مدیر فروشگاه را می گیرم خودش را نشان می دهد می گوید: در خدمتم!

با‌ تعجب و درحالی که خود رامعرفی می کنم از او می خواهم خودش رابرایمان معرفی کند واز اوضاع بازار پوشاک بگوید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان او در حالی که لبخند می زند می گوید: پویا عاشوری تولید کننده پوشاک بچه گانه و زنانه هستم  که طی چندین سال با تلاش و کسب تجربه در عرصه فروش پوشاک به این نتیجه رسیدم که  برای اینکه جنس خوب و پوشاک باقیمت مناسب به دست مشتری برسد باید دست واسطه ها را کوتاه کنم و چرخه تولید تا فروش را خودم بدست بگیرم.

عاشوری در ادامه با اشاره به اینکه خود را باورکردم و وارد بازار شدم افزود:خودباوری را گام نخست کار آفرینی و ایجاد اشتغال می دانم و طی چند سال اخیر موفق به ایجاد اشتغال برای ۷نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شده ام که ۴نفر آنها فروشنده و سه نفر دیگر خیاط هستند.

مدیر پوشاک سما بازار را مانند  دانشگاه ‌می داند ومی گوید:در سال های که در بازار بوده ام درس زندگی را بصورت عملي یاد گرفته و اجرا کرده ام.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن مدارس و تعطیلی عروسی و مهمانی‌ها،‌میزان تقاضا برای لباس بچه‌گانه واز طرفی در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و این امر شرایط را برای هر تولیدکنند ه ای سخت می‌کند.

عاشوری اظهار داشت:در سال گذشته تمامی تولیدکنندگان پوشاک متضرر شدند، زیرا مواد اولیه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

عاشوری به لزوم حذف واسطه‌ها در صنف تولیدکنندگان پوشاک اشاره کرد و افزود: باید مواد اولیه با قیمت واقعی و قیمت مناسب به دست تولیدکنندگان برسد زیرا امروز بزرگترین معضل که تولید کنندگان را می رنجاند و ضربه سنگینی وارد می‌کند پوشاک قاچاق  است.

مدیر پوشاک سما در ادامه افزود:  قاچاقچیان متناسب با هر فصل کالاهای بی کیفیت چینی وارد کشور کرده وعلاوه بر اینکه بازار را با جنس بی کیفیت اشباع می کنند فرهنگ مصرف کنندگی راجایگزین تولید و صادر کردن می کنند.

وی افزود:در حوزه نساجی و پوشاک ظرفیت های بسیاری وجود دارد که متاسفانه  غالب نیازهای  استان از سایر استان ها و یا حتی خارج از کشور تامین می گردد که خود این امر باعث افزایش هزینه های تولید و مصرف می شود اقدام جهادی و نگاه به ظرفیت داخلی راه نجات صنعت  پوشاک  کشور است.

وی در ادامه افزود:در زمان بحران کرونا و کمبود ماسک در سراسر کشور شاهد تولید ماسک از تولیدی های کوچک وبزرگ بودیم و میلیون ها ماسک تولید شد اگر از این ظرفیت ها استفاده کنیم دیگر واردات اجناس نامرغوب وخارجی نمی تواند به  فرهنگ و پیشینه غنی آداب و رسوم و پوشش ها خدشه وارد کند.

وی در ادامه با تاکید براینکه ایجاد اشتغال نیاز به حمایت دارد افزود: برخی مسوولان به جای اینکه با خط کش قدو اندازه یک تولید کننده را اندازه بگیرند موانع پیش رو یک کار آفرین رابردارند زیرا کار آفرینی و تولید نیاز به همت و کار در میدان دارد.

عاشوری در ادامه با اشاره به اینکه پوشاک سما قادر به تولید انواع لباس های بچه گانه و زنانه است اظهار
داشت:من عاشق كارم هستم و با دل و روحم سعی می‌کنم مشتریان من راضی باشند ودر این راستا  گسترش و توسعه کار تولید پوشاک از برنامه های من است.

وی افزود:به جوانان شهر توصیه می کنم از ورود به بازار تولید ترس نداشته باشند و با تلاش و برنامه ریزی ابتدا با گام های کوچک شروع کنند تا به سمت موفقیت حرکت کنند.

این جوان خاطر نشان کرد: کلید رونق تولیدی های بزرگ وکوچک در زمینه پوشاک به دست من و تو ایرانی است، آن هم کلید حمایت است، حمایتی همیشگی از پوشاک ایرانی تا کارگران کار کنند و چرخ کارخانه‌ها و کارگاه های تولید داخلی با سرعت هرچه تمام‌تر بچرخد و روز به روز شاهد رونق تولیدات داخلی کشورمان باشیم؛ پس بیایید لباسی که بر تن می‌کنیم با افتخار تمام هنر دست مردان و زنان سرزمین‌مان باشد.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=5846
  • نویسنده : فرزاد حسن پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 472 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.