تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ 18 ربيع ثاني 1446 Monday, 21 October , 2024
2
نماینده ولی فقیه در گیلان؛

کنگره بین المللی میرزا کوچک به عنوان مینیاتوری از نظام اسلامی است.

  • کد خبر : 4108
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کنگره بین المللی میرزا کوچک به عنوان مینیاتوری از نظام اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست همفکری برای بر پایی کنگره بین المللی میرزا کوچک گفت:کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی باید در شان واقعی نهضت جنگل به عنوان مینیاتوری از نظام اسلامی برگزار شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در رشت با اشاره به نقش نهضت جنگل در احیای ارزش های اسلامی و مقابله با استبداد داخلی و تجاوز و استعمار خارجی اظهارکرد : همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، نهضت جنگل با اتکاء به اسلام اصیل ، مینیاتوری از نظام اسلامی در خطه شمال بود که درس سرافرازی ، استقلال طلبی ، حق جویی و ظلم ستیزی بود که برگ زرینی بر تاریخ پر افتخار گیلان ولایتمدار افزود. 
وی افزود:در یازدهم آذر ١۴٠٠ ، یکصدمین سالگرد شهادت سردار رشید نهضت جنگل است کنگره ی بین المللی بنام این روحانی شهید برگزار خواهد شد.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خویش بر ضرورت ترویج روزافزون مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام امروز پیشگام حفظ و احیای ارزش های اسلام ناب و مدافع منویات مکتب قرآن است و این رسالت مهم ایجاب می کند اقشار مختلف جامعه  اسلامی در هر یک در جایگاه و توان خویش از چشمه ی زلال کلام الهی سیراب شود و در جهت ترویج مفاهیم آن بکوشند. 
استاندر گیلان نیز از آمادگی کامل استانداری مبنی بر حمایت مالی و اجرای مصوبات ستاد برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک
همفکری برای برپایی کنگره بین المللی میرزا کوچک در نشست شورای فرهنگ عمومی جنگلی را خبر داد و افزود : از اکنون پیگیری های لازم برای مشارکت بخشی صاحب نظران و پژوهشگران بین المللی از طریق دستگاه دیپلماسی کشور به عمل آمده و تلاش می شود، زمینه ی دعوت کارشناسانی زبده در این حوزه مهیا شود.
ارسلان زارع همچنین با اشاره به اقدامات به عمل آمده در خصوص سند راهبردی فعالیتهای قرآنی استان ، از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست نکته نظرات و پیشنهادات خود را نهایت تا ١١ فروردین  ارائه کنند، تا زمینه جمع بندی و تدوین نهایی آن فراهم شود.
همفکری برای برپایی کنگره بین المللی میرزا کوچک در نشست شورای فرهنگ عمومیفرمانده سپاه قدس گیلان نیز بر نقش محوری مردم در تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه ی فرهنگ و دین تاکید کرد و افزود : تجربه نشان داده که هر کجا آحاد ملت با اراده ایی قوی پابه کار انجام رسالت های فرهنگی و دینی بوده اند نتایج مطلوبی حاصل شده است.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه سپاه با بهره گیری از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج استان تاکنون بیش از هزار و ٢٠٠ حافظ قران شناسایی و تربیت کرده است،گفت : این آمادگی در سپاه استان وجود دارد در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ١٠ میلیون حافظ قران کریم در سراسر کشور ، به شکوفایی استعدادهای قرآنی استان از طریق پایگاههای مقاومت بسیج بپردازد.
فیروز فاضلی دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان نیز مصوبات چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان را تشریح کرد و گفت : هماهنگی برای برگزاری کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی دستور جلسه ی آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی در سال ٩٩ بود.
در پایان احکام روسای کارگروه های تبلیغ و ترویج ، آموزش و پژوهش و آموزش عمومی قرآن کریم به آقایان فیروز فاضلی، احمد رضی و محمد رحمتی اهداء شد.
همفکری برای برپایی کنگره بین المللی میرزا کوچک در نشست شورای فرهنگ عمومی
لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=4108
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 284 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.