تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
0
رئیس اداره  بیمه سلامت صومعه سرا؛

۵۹ درصد از کل جمعیت این شهرستان بیمه سلامت دارند.

  • کد خبر : 8197
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
۵۹ درصد از کل جمعیت این شهرستان بیمه سلامت دارند.
رئیس اداره  بیمه سلامت صومعه سرا گفت:۷۵ هزار و ۸۰۰ نفر معادل ۵۹ درصد از کل جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان سیده کبری باقری در دیدار با امام جمعه شهرستان صومعه سرا با اعلام این خبر اظهار کرد:با توجه  به  استناد بند ن تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۱ صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای اولین بار در کشور تشکیل شده است.

وی افزود:در این راستا کارگروه استانی در جهت تحقق برنامه‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در گیلان نیز تشکیل و هم اکنون فعالیت می کند که در حال حاضر ۱۰۷ نوع بیماری به عنوان بیماری خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده که خدمات به این بیماران در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان بوده و در مراکز خصوصی نیز تا ۹۰ درصد مشمول تعهد بیمه قرار دارد.

خانم باقری ادامه داد: ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج همچون انواع سرطان، دیالیزی‌ها، هموفیلی، پیوند کلیه، انواع پیوندها، بیماری‌های مزمن روانی، پارکینسون، پروانه‌ای و ام اس در تعهد بیمه سلامت قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: به بیماران خاص و صعب العلاج استان، علاوه بر خدماتی که در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت برای پرداخت هزینه‌ها به بیماران پرداخت می‌شود، تسهیلاتی نیز در قالب وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد اختصاص داده شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت صومعه سرا اضافه کرد: افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت مدارک لازم را بارگذاری کرده و با دریافت پیامک از سوی سامانه برای ادامه روند ثبت‌نام و مشخص شدن پزشک خانواده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این شهرستان  مراجعه کنند.

خانم باقری همچنین یادوآر شد: بیماران خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir ثبت نام و یا به  دانشگاه‌ علوم پزشکی  استان گیلان در رشت  مراجعه کنند.

وی یکی از مزایای ایجاد صندوق بیماران خاص وصعب العلاج را افزایش پوشش بیمه ای دانست و خاطر نشان کرد:کل بیماران خاص شهرستان صومعه‌سرا  ۱۶۰ نفر هستند که از این تعداد ۵۶ بیمار ام اس، ۳۸ بیمار دیالیزی، ۳۵ بیمار تالاسمی، ۱۸ پیوند کلیه  و ۱۳ بیمار هموفیلی هستند که خدمت‌رسانی برای آنها ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج درحال انجام است.

خانم باقری اضافه کرد: برای هر کدام از این بیماری‌ها یک بسته خدمتی تعریف شده که شامل خدمات ویزیت،‌ دارو، پاراکلینیک و توانبخشی است و این خدمات هم در بخش‌های دولتی و هم در بخش‌های خصوصی به تدریج ارائه می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت صومعه سرا همچنین با اعلام اینکه این شهرستان دارای ۱۳ مرکز جامع سلامت است گفت: هم اکنون ۷۴ خانه بهداشت، ۲۰ پزشک خانواده روستایی، ۱۶ ماما روستایی و ۵ دندانپزشک روستایی در سطح شهرستان فعالیت دارند.

خانم باقری با بیان اینکه بیمه سلامت صومعه سرا با ۲۷ پزشک عمومی نیز قرارداد دارد ادامه داد: هم اکنون دو دندانپزشک، ۱۷ پزشک متخصص،  ۸ پزشک خانواده شهری، یک روانپزشک ۸ ماما، ۲ مرکز بینایی سنجی،۱۷ داروخانه، ۳ مرکز تصویر برداری،۳ مرکز فیزیوتراپی، ۴ واحد آزمایشگاه و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با بیمه سلامت خدمات رسانی می کنند.

امام جمعه صومعه سرا نیز دراین دیدار با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی براینکه بیمار، جز رنج بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد، یکی از اهداف بیمه سلامت را کاهش پرداختی از سوی مردم عنوان کرد افزود: مجموعه سازمان بیمه سلامت باید با تمام ظرفیت در مسیر تحقق فرامین ایشان گام بردارند.

حجت الاسلام حمیدرضا جلالی ادامه داد:به لطف الهی در جایگاهی مشغول به خدمت هستید که با رفع جدی ترین و مهم ترین نیازهای مردم مرتبط است و هر تلاشی در راه خدمت به مردم و رفع نیازهای آنها، اجر معنوی به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=8197
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 235 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.