تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ 18 ربيع ثاني 1446 Monday, 21 October , 2024
1
نماینده مردم صومعه سرا خبرداد؛

١٢ کیلومتر از بزرگراه صومعه سرا – پونل زیر بار ترافیک می رود.

  • کد خبر : 5043
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
١٢ کیلومتر از بزرگراه صومعه سرا – پونل زیر بار ترافیک می رود.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: ١٢ کیلومتر از بزرگراه فومن-صومعه سرا-پونل در محدوده کسما در دهه دوم خرماه امسال زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان؛ سید کاظم دلخوش اباتری امروز در نشست خبری با رسانه های استان گیلان با اعلام اینکه ارتقاء ایمنی راهها یکی از مهم ترین اصل توسعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی بشمار می رود اظهار داشت: هم اکنون چند طرح مهم ملی راهداری در سطح شهرستان صومعه سرا در حال اجرا است.

وی افزود:یکی از این طرحهای بزرگ ملی چهار خطه کردن محور فومن صومعه سرا پونل است که در حال حاضر با ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

دلخوش ادامه داد: تعریض وچهار بانده کردن محور خمام- پیربازار- ضیابر، کلیدبر-طاهرگوراب – ماسال واحداث کنار گذر کلاشم – تولم شهر – مرجقل را نیز از طرحهای ملی کد دار صومعه سرا برشمرد که تکمیل این چهار طرح بزرگ یک کمربند مواصلاتی ایمن را برای شهرستان های غرب گیلان ایجاد می کند.

نماینده مردم صومعه سرا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص تبدیل دومنطقه طاهرگوراب و ضیابر به بخش اظهار داشت: سرانجام پس از ١۶ سال تلاش و جدیت آرزوی ٧٠ ساله مردم این مناطق تحقق یافت و طی یک ماهه آینده با حضور مسولان کشور ساختمان بخشداری این دو بخش افتتاح می شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به احیای بزرگترین کارخانه نخ ریسی خاورمیانه (شرکت صنایع ابریشم گیلان) خاطر نشان کرد: پس از ٢٠ سال پیگیری و با حمایت قوه قضائیه هم اکنون با فراخوان بانک ایران زمین به عنوان مالک اصلی، این کارخانه در حال اورحال است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده مالک این شرکت را مکلف کرده ایم که علاوه بر نخ ریسی، تولید پارچه نیز درآن آغاز شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس درادامه با اشاره به اینکه سرانه ورزشی این شهرستان حتی از کشور نیز بالاتر است گفت: در حال حاضر نیز عملیات ساخت چندین سالن ورزشی وهمچنین چمن مصنوعی زمین ورزشی تختی با حدود ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که بر اساس برنامه باید طی یک دوهفته آینده به بهره برداری برسد.

دلخوش همچنین نهضت مدرسه سازی را یکی دیگر از برنامه های خود در سطح شهرستان صومعه سرا برشمرد گفت: تاکنون ۵٩ مدرسه دراین شهرستان ساخته ایم و با تکمیل چهار مدرسه در دست اجرا، این شهرستان در حوزه فضای آموزشی بی نیاز می شود.

وی ساماندهی و لایروبی همه رودخانه های شهرستان را در جهت مقابله با سیلاب، لایروبی انهار وآببندان ها، تجهیز و نوسازی چاههای پمپاژ آب زراعی جهت تامین آب کشاورزان، روکش آسفالت محورهای روستایی، ایجاد بانک نشاء در جهت توسعه مکانیزاسیون و تقویت شبکه برق رسانی با نصب ترانس و احداث پست های برق را از دیگر اقدامات مهم اجرا شده در سطح شهرستان صومعه سرا برشمرد.

نماینده مردم صومعه سرا در پایان با اشاره به اینکه در شرایط سخت فعلی کشور که هم منابع درآمدی پایین و هم تحریم ها موجب فلج کردن اقتصاد کشور شده است خاطر نشان کرد: با این وضعیت، برنامه های عمرانی ما در شهرستان تعطیل نیست، و بخش حمایت اجتماعی ازمردم نیز در همه ابعاد تداوم دارد.

لینک کوتاه : https://khabarguilan.ir/?p=5043
  • نویسنده : مازیار جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان
  • 332 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • خبرگیلان نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.